torsdag 20. februar 2020

To guttevalper

De små valpene hos Rødsbråten kennel vokser seg til.❤
Spenningen har vært stor angående det neste valpekullet som skulle fødes.
Rødsbråten kennel har to "kull" samtidig.
Det vil si , -  i kull nr. 2 kom det bare 1 liten guttevalp som måtte ut ved hjelp av keisersnitt.
Han slet veldig med å ta til seg næring de første dagene,  mamman hadde ikke melk og han klarte ikke suge så han måtte mates med teskje i starten. Mye jobb og en vanskelig situasjon for oppdretter, men etter noen dager klarte han å suge av tåteflaske, og pr idag ligger han å suger pupp av mammen til Chilli og hennes valper.
Jeg blir så uendelig glad når jeg ser hvor mye oppdretter gjør for sine valper, og at det lykkes å få denne svake valpen til å overleve ❤
I dag er han mindre enn de andre, men han kjemper seg vei mot patten sin og bruker virkelig albuer for å komme seg fram mellom de andre valpene.

Dette er lille Kaiser  ❤


Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg kan velge mellom to tricolorvalper fra samme kennel, men født med noen dagers mellomrom og har ulike foreldre. 
Det skal bli spennende å følge disse to videre på ferden mot levering, og se hvordan de utvikler seg. Èn av disse vakre skal bli min 😄 
Jeg har en avtale om at jeg får lov til å velge valp ut fra hvem som jeg mener passer best for meg og mitt formål med en ny valp ❤

Nye bilder er tatt av lille Chilli også: 


Her er Chillie 1 uke ❤



Her er Chilli 11 dager ❤

Om en uke skal jeg få treffe disse to nydelige og resten av valpekullet. Oppdretter, og hele hundeflokken på Rødsbråten igjen.
Jeg gleder meg masse til dette møtet, og teller dager  😊😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar