tirsdag 17. mars 2020

Noen valg er tatt

I disse Coronatider har jeg god tid til å tenke på framtiden og hva som kommer til å skje.

Ingen vet hvordan verden ser ut om noen uker, - eller om noen måneder og jeg kan ikke la vær å bekymre meg for både meg selv, mine gamle foreldre og familiemedlemmer,  og alle mine venner.

Vi har tatt et valg i heimen. Ingen av oss forlater området  Fosserød eller tar imot besøk.
Det er for risikabelt i forhold til min helsetisltand.
Når man går hjemme så får man så mye tanker og bekymringer.
Økonomien kan endre seg kraftig og gjøre ting vanskelig for veldig mange.
Får man beholde joben sin, og hva kommer til å skje med skatter og avgifter når alt dette er over

Nå er ikke jeg den som har lett for å svartmale ting og pleier å tenke positivt så lenge det er håp, så jeg får prøve å leve opp til dette videre.

Vi går iallefall en lysere tid i møte angående årstid.
Solens varme gjør noe med meg om dagen, og gir meg mer håp og mer energi. ❤

OG - det er fint å ha noe annet å tenke på for tiden også. Og ha noe å glede seg til.😃

Etter fem uker med usikkerhet om hvilken valp jeg skal velge mellom hos kennel Rødsbråten, har jeg landet på Rødsbråten`s Kiwi Chillie.
Jeg har fulgt med godt på begge guttenes sin oppførsel og utvikling via besøk og filmer og hele tiden hatt godt samarbeid med Janne , - oppdretteren.
Vi har hver for oss gjort oss opp en mening om hvem som vil passe best for meg.
Og nå har vi kommet til samme konklusjon ❤
Chillie er mest frampå, - modig - nysgjerrig og tøffest av disse to gutta. Han har også en veldig god avknapp. Nå er selvsagt Kaiser fem dager yngre, men han har hele tiden vært litt tregere i utviklingen i forhold til Chillie og er litt mer tilbaketrukket og ikke så frampå.

Det er utrolig godt å ha tatt den beslutningen. Det koseligste av alt er jo at hun som skal ha den andre hannen ønsket seg Kaiser hele tiden, og hun får også nå den hunden hun ønsket seg mest 😊


Bilde av hele gjengen. Kaiser helt til venstre og Chillie helt til høyre og alle tre jentene mellom. 
 Kaiser er 4, 5 uker her, og resten er 5 uker. 

Meningen var at jeg neste helg skulle tatt en liten valpetest på dem, men på grunn av Coronaviruset har vi besluttet å holde droppe det. 
Her i Svinndal er vi i isolat på grunn av min helsetisltand, og Janne har også stenge dørerne hos seg for alle besøk.
Men selv uten denne valpetesten er jeg overbevist om at jeg har gjort et riktig valg. Jeg har hatt magefølelse på dette i mange uker, og selv om jeg syns Kaiser er aldri så søt, så kom aldri den magefølelesen om at han skal bli min.

Nå er jeg veldig spent på utviklingen videre, og vet at oppdretter er flink til å sende meg små filmsnutter og masse bilder av denne gjengen. Det er jeg veldig takknemlig for når jeg ikke selv kan være tilstede å følge med på dem ❤

Hun skal kjøre bil med dem og gi dem nye opplevelser hele tiden sånn at de er godt rustet til å møte verden når de er 8 uker.  Jeg er imponert over hvor mye Janne legger i arbeid rundt valpekullet og er så glad for at hun stimulerer alle sansene deres på en så fin måte.
Påsken i år kan virkelig bli spennende her på Fosserød.

Så får vi håpe at verden ser litt annerledes ut om noen uker sånn at den viktige miljøtreningen med valp kan gjennomføres uten problemer. 

JA - jeg gleder meg, men er også spent på hvordan mine gamle hunder vil ta imot en viler liten valp 


Kenzo er i fin form om dagen. Han kommer til å få massssse glede av å få en ny lekekamerat i heimen. Han prøver forjeves å invitere Fargo til lek og løping på skogsturer og han har virkelig nok energi til å gjøre en god jobb som " bror" 😊

 Vi vet jo fra vi hadde Bajaz som valp, at Kenzo er en god oppdrager og lekekamerat for valper.  
Han er fantastisk snill og tålmodig  med dem, og når de blir litt større er han flink til å sette grenser, flink til å bygge selvtillit og flink til å holde dem nede hvis det er nødvendig. 

Både Kenzo og vi to`bente gleder oss til påske og til Chillie kommer 
( vet ikke om han kommer til å bli hetende det, men det får tiden vise når vi blir bedre kjent ) 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar