søndag 20. oktober 2024

 I et forsøk på å være mindre pålogget på nettet og dermed også få mindre tid til å gjøre andre viktigere ting, har jeg nå tenkt å prøve å klare meg uten facebook og Instagram eller andre sosiale medier.

Alt var bedre før...... i hvert fall nesten.  Før internett og sosiale medier kom, hadde jeg mange fine hobbyer som jeg drev med, men nå sitter jeg i stedet å ser på en skjerm og følger med på andre sine gjøremål.   DET vil jeg prøve å gjøre noe med nå.  Så for dere som følger meg på facebook, vil nå bare kunne følge meg og mine hunders hverdag , - her på bloggen vår.

Høsten var for meg " i gamle dager" innetid med mange morsomme ting å holde på med.  Jeg har jo drevet med alt fra poselensmaling, hekling, strikking, male på ulike kurver o.l.,  flette kurver, - trolldeig, og for ikke så mange år siden lagde jeg denne kransen av høstens vakre farger 😔


Dette er noe jeg har savnet i livet mitt ,- uten egentlig å merke det. Fordi tiden jeg tidligere brukte til sånne koselige ting gradvis er byttet ut med å se på andre sine gjøremål.  Joda - det har vært hyggelig å følge med på andre også !!!!  MEN nå er det mer og mer reklame som styrer sidene jeg følger, og jeg er rett og slett lei av å være en del av denne utviklingen.

Siden jeg nå har funnet meg en så fin hundeklubb, der jeg kan trene nesten hver dag om jeg vil, så vil jeg heller bruke mer tid på hunder, og andre hobbyer som kan bidra til bedre mental helse ( for meg ).

 Jeg har jo også lagt musikken " på hylla" i veldig mange år, og må innrømme at jeg har mer og mer lyst til å ta opp det igjen.  Hvilket instrument jeg skal prøve meg på vet jeg enda ikke, men det ligger og modnes i både hodet og hjertet mitt for tiden.

Jeg brukte jo de første 30 åra av mitt liv på trekkspillmusikk, og hadde utrolig mye glede av den tiden.
Kanskje jeg kjøper meg et billig trekkspill og prøver litt igjen.........
Det får tiden vise.

Med fire hunder i hus blir det i hvert fall aldri kjedelig 💙

Mazcot og jeg trener Freestyleprogrammet vårt og er i god utvikling mot neste stevne.  Mulig vi melder på i Drammen i November hvis jeg føler vi blir klare til da.
Mazcot og jeg har også vært på en Rally-trening i vår nye klubb. Det presterte han veldig bra til å være første gang, så kanskje det blir mer Rally utover vinteren også.

Zacko og jeg har en pause fra konkurranser mens vi trener oss opp til klasse 2 i både Freestyle og HTM.




Teddyboy har hodet fullt av fluer og hormoner for tiden, men trener litt NoseWork.  Ellers blir det nesten bare lek han og jeg bedriver tiden med.  Han er forresten en kløpper i å lete etter små ting jeg har tatt på  ( ID-søk ) i skogen.  Skal prøve å få filmet det en dag så dere får se han jobbe i hans rette element.

Kenzo er også glad i å søke.
Han får små søksoppgaver daglig, og fungerer fint så lenge han få sine Librelasprøyter som holder artrosesmerter m.m. under kontroll. 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar