søndag 29. september 2024

 Her kommer en liten oppdatering etter 2.kursdag i NoseWork-prosjektet til Marie.

Teddy har trent noen økter hjemme etter den første " kurs-dagen" sist uke, - med varierende resultat.

Noen søk har vært kjemefine, men han går fort lei og umotivert for å jobbe.  Da bare setter han seg og ser på meg og jeg får han ikke i gang igjen.  

Kan det være alderen ??   Jeg satser på at det er det, men det er bare tiden som får vise om jeg har rett i mine antagelser etterhvert når han kommer over fjortistiden 😀

Jeg har også hatt han med på et par treninger på min " nye" klubb i Indre Østfold.  Der har vi to fine store treningshaller til disposisjon på dagtid, og det skal bli veldig fint å være der framover å trene gutta mine.



Teddy elsker å leke sammen med meg her 💙 Men han er ikke motivert for å jobbe.   Det eneste vi trener er dag ting jeg kan belønne med lek.  Sitt og bli, innkalling og enkle hverdagslige øvelser.  Han var jo så ivrig og lett å trene som valp, så jeg satser på at alt det kommer tilbake når han får litt tid på seg.

Kursdag 2 i NoseWork begynte veldig fint og godgutten min jobbet fint og viste interesse for å jobbe.


Første kursdag søkte han kun etter godbiter for å lære han å søke i eskene.  Denne gang var det eukalyptusduft i annenhver eske. Når han kom til duften fikk han belønning av meg.   Dette gikk over all forventning.  Men etter tre økter syns nok Teddy det begynte å bli kjedelig.  Eller er han sliten ?  Hvem vet.   Han parkerte fullstendig og viste ingen motivasjon for å jobbe vider, så vi avsluttet egentlig med en ikkevellykket økt. 😕

Nå har jeg bestilt eukalyptusduften og tenker å trene mer på dette hjemme etterhvert.  I mellomtiden tenker jeg å trene noen få repetisjoner med godbitsøk igjen, for å se om jeg kan få han mer motivert for selve søket. 

Det er to uker før neste " kursdag" , så mye kan skje fram til da.........

Høstferie for mange - men ikke for oss. Vi fortsetter å trene - både det ene og det andre.💪

GOD HØSTFERIE  til dere som har ferie !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar