fredag 20. september 2024

NoseWork

 Onsdag var Teddy og jeg på et innførings-kurs i NoseWork 😔

Vi er så heldige at vi får lov til å være med på et prosjekt, der en superflink dame innen søksarbeid,  skal ha noen testhunder for å utdanne som seg instruktør.

Dette var helt nytt for Teddy, som til nå mest av alt har lært at han skal forholde seg til meg, og gjerne med øyekontakt med meg under arbeide.    Men etter noen økter forsto han hva denne " leken" gikk ut på, og viste større interesse for å bruke nesa si, enn å holde kontakten med meg.  Jeg trodde virkelig at det skulle bli vanskeligere å få han til akkurat det, - og siden han for tiden er ganske hormonell og vimsete i hodet sitt og ikke alltid vil ha godbiter.   Det ble en flott avslutningsøkt med " romsøk" med 4 - 5 funn på første kursdag.  

Veldig fornøyd med instruktøren også.  Hun har store evner til å forklare, - rose og veilede oss gjennom øktene. Hun kommer nok til å bli en super instruktør, som jeg håper kommer til å holde mange fine kurs i framtiden.   

Vi skal tilbake neste onsdag for å lære mer, og fortsette noen uker til framover. Vi gleder oss til å lære mer om denne type søksarbeide. 

Her er en liten filmsnutt av 2. økten på første kursdag.  Tydelig at Teddy ikke forstår noe som helst av hva han skal gjøre, og prøver ut både øyekontakt og tilbyr en sitt i håp om at det er det jeg vil han skal gjøre.  Det gikk mye bedre de neste øktene, men det har jeg dessverre ikke film av.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar