mandag 3. oktober 2022

HØST

 Høsten er her, med sine vakre farger, kulde, vind og regn.  

Da er det spesielt godt å kunne ha et varmt og fint lokale å ty til når man vil trene hund. 

Det har vi 😀😀😀 i klubben i Fredrikstad.  Der kan vi trene på dagtid mens det er lyst, og det passer aller best for meg. Men vi trener også sammen med en herlig gjeng i Kreativ Lydighet, på torsdager fram til det blir for mørkt ( for meg ) å kjøre.

Alle tre gutta mine får være med å trene.  Alle liker seg godt der inne, og det er kjempefint å kunne aktivisere dem èn og èn. Det er viktig at alle får litt alenetid med meg. Både for meg, og for dem 💓


Kenzo som er 9 år og pensjonert fra alle konkurranser, må jo få aktivitet han liker. Vi utvikler oss ikke så mye, men koser oss med triksetrening og søksoppgaver.  Det ELSKER han, og viser stor iver og glede når vi jobber sammen. 



Zacko har endelig begynt å " melde seg på" og vil trene igjen. Det har vært noen mnd. med lite motivert hund. Om det kommer av den psykiske modningsfasen eller at han har vært sliten av å være storebror og oppdra lille Mazcot, vites ikke. Men han har fått fri fra jobbing store deler av sommeren.  Men nå har det begynt så smått å løsne, og vi trener litt hver uke igjen.



Mazcot blir mer og mer morsom å trene med. 
Han lærer utrolig fort akkurat nå, og vi trener mange ulike triks og momenter. 
Om kort tid kommer han inn i kjønnsmodningsfasen og jeg forventer at han endrer seg over en periode. Kanskje jeg tar feil, - men etter så mange Belgere, så vet jeg jo litt hva jeg kan forvente. 
Vi får ta ting som det kommer, og ikke stille for store krav når hundene våre er i den ene eller andre puberteten, eller blir gamle. 



Vi koser oss også utendørs når været tillater det. 
Mazcot har jo så mange fine venninner fra valpegruppa vi var med i, i sommer. 
I går var han i Våler og trente med meg, med dem som forstyrrelse.
Avsluttet dagen med masse fin lek.



De gale har det godt ! 



GOD HØST ! 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar