søndag 31. mars 2024

PÅSKETRENING

 Regnvær, snøvær, regnvær og skyet.  

Dette er påskeværet hos oss på Fosserød i år.  Mannen jobber ( som vanlig ) full tid og vel så det, og jeg ( som ikke kan kjøre bil på grunn av synet ), må bare finne meg i å tilbringe enda en påske rundt dørene her hjemme.

Man må jo prøve å se det positive i ting, og de tre guttene bruse kan jo ikke bry seg mindre om været.  Så det er bare å ta på seg vintertøy og gå våre vanlige turer på hytteveien her hjemme.

Nå i påsken er det mye trafikk, og siden to av gutta alltid går løse, så er det enklest for meg å dele turen i to.  Det vil si - gå med to og to.   Ja - for lille Zacko - som går i bånd, - får være med på begge turene, mens jeg går med  èn og èn av Belgergutta. 

Nå er snøen endelig borte fra tomta vår, og det er varmegrader.  

Bekken som renner gjennom tomta vår er full av vann og bruser, og veldig mant fugler har funnet veien til foringsbrettet.  I tillegg til at fuglene kvitrer ( ha på lyd ) og det er ganske så vindstille. Slett ikke så ille å være ute i trene nå !

Det vil si at jeg er i gang med å trene gutta mine utendørs igjen her hjemme.  

Mazcot lærte seg nytt triks i påsken 💙


Før gå-turen blir det derfor en treningsøkt.  For det meste er det Freestyle eller Rally-lydighet vi trener.  Men nå i påsken har vi også trent litt på å være lydig, - og lytte til hva jeg sier til dem.

Som her, - da alle tre skal sitte å bli sittende når jeg går i fra.  Bare EN blir kalt inn til meg, - mens de andre skal sitte rolig å vente.  

Det er ikke lett å få til når alle er ivrige 😁   😅😅😅



Men den som gir seg har tapt, så vi holder på helt til vi får en vellykket økt ut av dette også.   Dette er egentlig ikke en ny øvelse for noen av dem, men vi har ikke trent på det siden tidlig i vinter inne i stua.

Målet er at jeg skal kunne stå lenger unna, men da må jeg være flinkere til å trene ofte på dette.  En vakker dag så kanskje vi kommer dit hen at to kan sitte ( eller ligge ) å vente mens jeg trener den tredje.




I morgen er det april, og vi gleder oss til masse fine treninger utendørs framover.
Nå venter vi bare på litt varmere vær og mye SOL 😎




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar