søndag 14. april 2024

AGILITY I HAGEN

 Som gammel agilityutøver dukker det alltid opp en trang til å trene litt agility når våren er her. Sola varmer og gressbanen begynner å tørke litt opp etter en lang og snørik vinter.

Dessverre kan jeg ikke løpe lenger, så agility som hundesport er ikke lenger aktuell, men ta en titt på fanen " mine hunder" eller " om meg" så kan du se hvor aktiv jeg tidligere var akkurat i denne sporten.

Men selv om jeg ikke kan være aktiv i sporten lenger så er det like gøy å ta fram de hindere vi har selv, og trene litt for moro skyld i hagen.

For noen år siden hadde jeg alle type hinder selv, men kvittet meg med det meste når jeg ikke lenger kunne være aktiv i sporten.   Men noen hinder er jo aktuelle å trene når man skal delta i Rally-lydighet, og jeg lever i håpet om at jeg fremdeles kan være aktiv i den sporten igjen.  Derfor blir det alltid en motivasjon for å trene hindertrening. Både for moro skyld, og i tilfelle vi kommer så langt i RL en vakker dag.😀

Mazcot har jo ikke så mye erfaring med dette fra før, men var så vidt innom innlæringen av slalåmhinderet i fjor våres.  Han løp masse i tunnellen for to år siden, når han var liten valp.  Men i fjor hadde vi ikke tunnell fordi den gamle var utslitt og utrygg å sende hunder gjennom.   Så i år fikk han ny innlæring på både slalåm og tunell. Noe han tok på strak arm.  💙

Kanzo er jo " gammel i gamet" og blir alltid kjempeglad for å få en økt på hinder hver eneste vår.  Han var slett ikke så ivrig i fjor.  Sikkert på grunn av stivhet og smerter i kroppen.   Men etter å ha fått Librelasprøyter og behandling hos kiropraktor, er han som en ungdom igjen og trente med stor iver og glede.  Så deilig å se at han får tilbake gleden av å trene igjen 💙

Zacko har jo også trent litt agility tidligere. Både her hjemme, og på ulike andre steder.  Han ble kjempeglad for å se hinder på banen vår igjen, og var veldig ivrig i å komme i gang når han så hva vi skulle gjøre i dag.  Det er gøy å trene når hundene er så ivrige.    Zacko er jo en veldig selvstendig type, og har ingen problem med å trene uten at jeg løper sammen med han. 💙

Her er en liten filmsnutt av guttas trening i dag : 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar